onsdag 28 maj 2008

Garn och nya påbörjade projekt men inga avslutade...


Det var omöjligt att inte testa några härvor från 100purewool. Som vanligt kunde jag inte hålla mig från flerfärgat fastän jag oftast tycker att de är vackrast i härvan och väldigt ofta blir lite besviken när jag stickar i det. Men det gör inget när färgerna är så underbara! Mjukt och fantastiskt.
Jag startar ungefär ett nytt projekt om dagen för tillfället och avslutar inte ett endaste. Inte ens min kärestas tröja. Jag skäms. Men som tur är har jag förenat mig med andra stick-och fotbollsentusiaster i gemensam stickning under fotbolls EM och då är det avslutning av projekt som gäller för min del. Låter vuxet på något vis. Men hur kul är det?!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så härliga! Jag hämtade ut garner från dem igår :-) Samma här: bara flerfärgade fast jag vet att de ser vackrast ut i härva. Men visst är det mjukt garn!?

Helena sa...

Mmm vilka små sötingar! Var du glad att du ialla fall lyckas start på något nytt! Själv så stickar jag ett varv och repar sen upp två..

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad fina! :) Ja det där att börja men ha svårt att avsluta känns ju igen. Det är roligast i början också..

miastick sa...

Mmmm jag älskar de där garnerna. Är det fingering "rosa" där i bakgrunden? Jag har ju också det hemma, tänkte på dig när det kom :)

Anonym sa...

Hej,

Det är så kul att börja med nya projekt samtidigt är det tillfredställande att se det färdigt oxå. Du gör ju så fina saker!

Kram (Pomatomusarna växer så nu får jag hjälpa Helena med beskrivningen istället).

Sillen stickar sa...

riktigt fina Annafärger, som jag oxå diggar.
kram Cilla

doktoranden sa...

Måste man alltid vara så vuxen? Det är man ju tillräckligt på jobbet och till sina barn. Alltså måste man ibland få vara galet ovuxen - och till exempel bara påbörja nya projekt, eller?! Så tänker jag i alla fall. :)

Superhärliga garner. Det ska bli spännande att se vad du påbörjar för projekt med dem.

frisky frog sa...

Jag har bestämt mig för att det är meningen att man ska börja på nytt hela tiden. Det håller i gång kreativiteten! Jag har alltid minst ett nytt projekt i huvudet innan jag ens har gjort hälften på det jag håller på med. Då är det väl meningen att det ska vara så...
/Kram

PetraO sa...

Det översta är helt fantastiskt vackert! Jag ska hämta mina sockgarner på posten imorgon (det tog två veckor från USA!!!)

teresa sa...

Du är inte ensam, Anna! F.n. håller jag på med fyra projekt som jag växlar mellan, förutom de i stickkorgen. Föstår inte varför det är så svårt att slutföra något? Fast eg. kanske det är ngt väldigt positivt; att man har så mkt fantasi o lust att man hela tiden vill testa nytt? För oss som har hantverkandet bara till lust, inte för att generera inkomster,så borde det eg. inte finnas några måsten! Lycka till!