onsdag 4 juni 2008

Sländan är där den ska vara...

... hemma hos mig! Den är så vacker!

Har inte hunnit prova den ordentligt och det lilla jag testade kändes konstigt, har aldrig provat att spinna med en topptyngd slända förut. Men jag tränar så gärna med denna underbara!
Det ska jag göra mer så fort syrrans klänning är klar. Nedan finns en bild för tjuvtitt. Imorgon ska den vara klar och jag känner mig nästan ovan att sy, har mest stickat de senaste åren. Det är ju kul! Hade glömt bort det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, så vacker slända! Är den från Tina? Vad är det för fibrer du spinner?

Jag gillar min topptyngda bättre än min bottentyngda slända. Men det kan kanske bero på att den bottent. är så in i baljan supertung :-) En riktig "drop spindle", för den smäller i golvet ganska ofta, då garnet går av, av tyngden :-)

Vad kul att sy en "finklänning". Jag har jobbat på en syateljé när jag var riktigt ung, men nu syr jag ingenting. Inte ens en liten "kasse" till min slända har jag orkat börja med...

frisky frog sa...

Verkar spännande det där med spinning... Det lilla man ser av klänningen verkar lovande. Jag ser fram mot den dag du låter oss se hela.
/Kram

Helena sa...

Åh så vackert! Systern kommer bli helt fantastisk i en sån dress!
Kram

Anonym sa...

Åh vad fint! Även jag kommit igång med att sy och tycker det är kul. Lovat att hjälpa Helena om problem uppstår på hennes klänning!

Vilken slända!

Tina sa...

Det är så trevligt när sländor hittar hem till sin rätta ägare. Om jag nu bara kunde lära mig att sy också. Håller med Ulricha om att man borde börja på sin lilla sländpåse...

knitbyme sa...

Visst är det vilsamt att låta sländan snurra!! C

Anna sa...

Hej

Såg att du är nyfiken på min strumpsug, jag har faktiskt börjat sticka ett par, en bild kommer strax på min blogg.

Är nyfiken på din nya bebis kofta, vilka storlekar kommer den finnas i?!

Ha en go helg.
//Anna