måndag 7 juli 2008

Massor av fibrer...

Förra inläggets fibrer har blivit entrådigt. Vet inte alls vad jag ska göra med det, spinner lätt hysteriskt (helst hela tiden) för att lära mig. Inte för specifika ändamål. Gillar verkligen färgerna och kanske en sjal vore fint?
Dessa underbara rosa-röda har jag köpt på Etsy. Etsy = roligt!
Fibrerna ovan är andra omgången i Spinspirations månadsklubb
Vackra färger. Jag är en allätare när det gäller färger. Lite sträv ull som jag inte alls känner till. Ska bli roligt att prova.
Nystanen ovan är presentfibrerna från Garntrollet. De ska bli tvåtrådigt och sedan muddar till min dotter som är helt såld på färgerna.
Ett blandat paket från Spinspiration har kommit till mig. Vill prova att spinna i olika fibrer och här är Lin, Kashmir, Mullbärssilke och Bambu som ska testas. Ska leta runt lite för att läsa på om det är något speciellt man ska tänka på i dessa material, har något minne av att jag läst att man kan (eller var det ska?) spinna lin vått. Tips mottages gärna!

10 kommentarer:

Carin@Ullhärvan sa...

Vilka fina garn och ullhärvor! Ditt översta garn är helt underbart! Jag har börjat spinna på slända men fixar det inte riktigt pga min axel, så är nu på jakt efter en bra spinnrock.
Ha det!

frisky frog sa...

Håller med Ullhärvan. Det är verkligen fina garner Anna. Förstår att du inte kommer att ha problem med tidsfördriv under semestern.
/Kram
ps. Pippitröjan ÄR till mig. För jag är väl inte för gammal? Känner mig i alla fall som Pippi på insidan...

Emmas dagar sa...

Vilka fina garner du spinner! Det skulle jag också vilja prova på...:-)

Anonym sa...

Åh, vilka härliga fäger. Både på fibrer och garn.

Jag fick Spinspirations månadsfibrer igår och jag gillar färgerna supermycket. Har aldrig spunnit med Jacob. Ska bli kul. Merino tycker jag är lite knepigt att spinna eftersom den är lite kompakt.

Dottern kommer att å fin-fina muddar. Jag tror att det var på Spinspirations hemsida det stod om vått och lin (där man beställer linet).

Anonym sa...

Det blir ju så snyggt! Men jag avvaktar ett tag till i Kool Aid-träsket! ;-)

Emmas dagar sa...

Kikar in på ditt eget spunna garn igen:-) Nu har jag gått och loppisfyndat en slända och kanske jag kan börja prova spinna lite smått...
Skulle du vilja kika in till mig och ge lite nybörjartips?!

Emmas dagar sa...

Tack så hjärtligt för spinntips!!!:-)

Buddas kryp in sa...

TACK för den otroligt fina väskan!!!!!!!!!!!!!!!


Är mer än nöjd...

Var inne på Deisy idag (bad henne hälsa från mig och Catta (Catarinaskrypin) )

Såg dina fina väskor där med...

Hmm kan ju bli så att det blir en beställning till *s*


Tack än en gång....

MvH Kattis

petra.m sa...

Vilka underbara garner du gör!!! Det verkar så roligt, och beroendeframkallande, det där:)
Hoppas du får en härlig och kreativ semester!

Kamilla sa...

Jag skulle också vilja kunna spinna, det ser så mysigt ut med alla färgerna (: