tisdag 21 oktober 2008

Fridamössa och garner

Fridas mössa är klar, gjord under bussresor.Stickad av ett garn jag inte testat förut "Bris" från Gjestal 50/50 ull och soya. Väldigt löst spunnet och det kommer troligen att noppa sig väldigt fort, men mjukt och fin lyster. Garnerna nedan är från Garnhärvan, de är mina, men ändå inte. De är till för jobb. Ett litet samarbete är på gång och några av mina mönster kommer att säljas där. De ska bara göras klart först och provstickas och säkert ändras ett antal gånger, men sedan så...


Det nougatfärgade garnet har jag köpt här. Det luktar får, hage och rejält på ett fantastiskt sätt! Kanske finns det någon härva kvar att köpa, kolla med Ingela som har bloggen. Det är garn från hennes egna får.

7 kommentarer:

teresa sa...

GRATTIS i efterskott, visste inte att du fyllt år!!
Vad är det för fantastiskt vackert Frida har om halsen?

PetraO sa...

Herregud vad söt hon är - som tagen från en NoaNoa-katalog!

fale artut sa...

Grattis efterskott! En sån sötnos du har i den fina mössan!
Den serväldigt gosig ut också!

Kristina sa...

Söt flicka med söt mössa! Kul att du skall göra mönster. Lycka till med det!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Det är alltid roligt och inspirerande att läsa din blogg!

Kollobarnet sa...

Efter ett besök här på bloggen blir jag sugen på att sticka igen, håller på med en sjal med olika garner och den blir bara fulare och fulare :-( Tänk om man kunde sticka snygga saker på en buss som du!! Lyllos.
Hoppas allt är bra med dig, må gott i höstvädret!

petra.m sa...

Vilken goding:) Vad spännande med garnprojekt på gång! Dina mönster kommer välja som smör....