fredag 28 november 2008

Halv fredag och presenter


Bara halva fredagen var bokad för det vardagliga, hela eftermiddagen var fri, det är lyx! Lunch med min syster och mamma (som hjälpt mig ta dagens foton, tack!)
Jag är helt såld på angorakant, det hamnar visst överallt just nu. Vantar i Do redo (nål 4,5). Andra paret i samma modell.


I veckan har jag fått presenter i min brevlåda. Kolla in det grymt lyxiga garnet från Mia!
Jag har då aldrig lyckats handla något därifrån eftersom allt alltid är sold out. Jag fattar varför, ullen är mjukt som silke. Miljoner tack och planer om vad det ska användas till köar i huvudet.

Som om det inte var nog har jag också fått ett nålbrev av Carin. Stort tack!

Det är härligt med presenter och jag känner mig nästan löjligt bortskämd. Härligt!
Dessutom är det fredag och presenterna gick äntligen att fota. Det är inte lätt att hinna innan det blir mörkt och dessutom ska det ju inte regna. Jag säger som Sillen, Woo Hoo!
Nu ska jag göra min gooooda fisksoppa och njuta av ett glas vin och härlig musik.
Fredagar=bäst!

6 kommentarer:

Sillen stickar sa...

Såå fina vantar! Å korten är helt underbara. Jag gillar verkligen färgkombinationen på bilderna. Du äger kompis!
kram Cilla
ps. å nu ska jag skriva repen hmmm? ds.

Kristina sa...

Angorakanter är alltid fint...och mjukt! Låter trevligt med fisksoppan! Här har det varit oxrullader med proschutti (stavas det så) och gräddsås med rosmarin. Och gott vin förstås. Nu laddar jag för julmarknad imorgon!

Akhila's Handblog sa...

Underbara roda vantar - just den ratta roda fargen.
1000 tack for det fina mudd-monstret i tidigare inlagg. Du ar bara bast! Jag far alltid goda kommentarer for min sjal jag gjort efter ditt monster.
(Den blir sa konstiga ord nar man inte har de ratta svenska bokstaverna - monster...)
Kram

fale artut sa...

Så varmt och juligt det ser ut!
Varför har jag så lite rött garn???
Har letat med ljus och lykta till tomteluvor.
Rött är härligt! Och angorakanten är perfect!
Ha en skön helg!

teresa sa...

God Jul - fin stjärna du fått upp i fönstret...!

Linda sa...

Vantarna i røtt blev precis lika fina som de førsta! Førstår att du anvænder angoran, den ær verkligen pricken øver i'et! Och jag instæmmer med Sillen - så hærliga kort! (Skrivet från Oslo, dærav de norska bokstæverna)