lördag 16 maj 2009

Provhärva och pärlgarnsvirkat

Detta är min senast gjorda provhärva. Det är en tråd Kid silk haze ihop med en tråd knapphålssilke tillsammans med små glaspärlor och minipaljetter. Väldigt vackert. Nu funderar jag på att spinna i något fint grönt och sedan tvinna det med kid silk i färgen Jelly (den allra vackraste av gröna). Provhärvan är lite väl sober i färgen för min smak, men kombinationen av material är grym!
*****
Nedan finns bild på ett av mina pärlgarner, nu i uppvirkad form. Det som syns är en kant på en stickad sjal. Det var väldigt kul att det plötsligt dök upp en pärla. Nu skall sjalen blockas. Just detta moment är ett riskmoment, här åker grejerna ofta ner i stickkorgen igen. Trist att blocka helt enkelt.


9 kommentarer:

Ullfull sa...

Oj vá vackert! Du är en STOR inspirationskälla! Sååå mcyket fint! Trevlig helg!

miastick sa...

Wow Anna, otroligt vackert! Jag säger det igen: Du äger.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Ska blir roligt att se kidsilkhaze med pärlor!
hej fr. Koftan

Sillen stickar sa...

Grymt baby! Det virkade blev ju väldigt snyggt:)
kramar f Sillen i Dillen

Helena sa...

Riktigt riktigt stiligt baby!
Är det inte grymt pilligt att trä på alla pärlor??
Kram

PetraO sa...

Vackert, vackert! Du inspirerar! Kram

SF sa...

Dina garner blir så läckra! Det gråa påminner starkt om mitt artyarn.

Linda sa...

Men hur snabb är du på att ta till dig tekniker! Hur snyggt som helst!!

Janette Millbom sa...

åh kolla, vad fint det ser ut med pärlorna i kanten!

Hoppas stickkrisen går över snart! men du har ju din spinnrock, som du säger :-)

kram och trevligt helgfirande!


/J