fredag 28 januari 2011

En axelvärmare i Posh yarn

 Jag är väldigt svag för garn från Posh. Detta är hallonrött och merino/silke.
Riktigt röd= love it!
Har haft garnet ett tag och bestämde mig för att göra min egen modell av axelvärmare.
Detta blir mitt andra bidrag till årets stickutmaning. Får skynda mig att sticka dessa 12 grejer från mitt lager, brukar ha svårt att hålla motivationen igång men nu går det ju som en dans (kan bero på att jag har ett finfint garnlager;)!
Startar med projekt 3 ikväll till handbollen!
Tillägg:
Hittade ett blogginlägg för några dagar sedan som gör mig på galet gott humör...
kolla denna underbara brud!
*****
Tack för alla trevliga mail och hälsningar som kom i inboxen då jag var sjuk.
I butiken finns lite nya grejer. Välkommen in.

6 kommentarer:

Gela sa...

Hittade in hit nyss hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina pyssel och handarbetsbloggar så jag hittar tillbaka. Ha en fin helg/Gela

Tina sa...

Det var en härlig gladsjal i väntan på våren.
Ha en skön helg!

skapasaker sa...

Å vad fin! Du är flitig. Och vilken overall hon du länkaade till hade stickat. Tror du det kan vara något för de som vill göra en one piece?
Eva

Jenny sa...

Vilken härlig färg - den blir man väldigt glad av! :)

miastick sa...

Å vilken ljuvlig färg på sjalen! Älskar den här sjalmodellen.

Ida sa...

oh jag gjorde någon egen variant helt ofrivilligt på ditt mönster. Fattade ingenting av varför jag fick en massa extrahål... :-) Nu har jag gjort som du skriver och snart har jag en vacker axelvärmare till mamma i mörklila till hennes 65årsdag.
Ha en fin helg
kram
Ida