lördag 7 maj 2011

ett litet vardagsproblem är fixat!

 När jag går och tränar tappar jag alltid bort passbiljetten och vet aldrig var jag ska göra av nyckeln till klädskåpet. Nu har jag kommit på lösningen!
En ficka för biljetten och en hake för nyckeln att sätta fast på vattenflaskan.
Kom gärna med namnförslag på denna lilla miniuppfinning i en kommentar (eller flera kommentarer om du kommer på fler namn...).
Självklart lottas en ut till bästa förslag + en som lottas ut bland alla som lämnat kommentar eller namnförslag.
Tillägg: fått många frågor om att köpa "den utan namn ännu". Nu finns några butiken !
*****
Högsta budet är just nu 1100 kronor 1150 kronor 1200 kronor!
Pågår fram till fredag 13/5 klockan 20.00




33 kommentarer:

M´s stick sa...

Gymglömman

Rät&Avig sa...

Vilken suverän idé!
Ska klura lite på nåt namn, kanske återkommer om jag kommer på nåt!
/Ann-Britt

Anonym sa...

Flaskminnet

SF sa...

Träningsgömman...
Suverän uppfinning!

Anonym sa...

Sportgömman så klart denna geniala lösning ska heta!
Mvh;Ulrika Skogstad(Tummelisas syster)

SF sa...

Ps Kan man köpa en??:)

Klockarbarn sa...

Jätte jättesmart! Verkligen!!
Kan bli en storsäljare.
Ett namn som inte säger så mycket om vad det är men det som dök upp genast var:
Träningsfrossa

Nägra till:
Flaskgömma
Gömma-nyckel
Glöm-det-ej
Nyckelfri
Biljettficka

Bibblostick sa...

Så fina! Gymmagömma är mitt föslag

Rosas blog sa...

Gymkitt! det är mitt namnförslag.
Mycket bra uppfinning.

metamorphosis sa...

Åh, smart!

Tänkte direkt att det var en "Minnesficka"! :)

(jmfr - minneslucka...)

Anna Eleonor sa...

Flaskminne

Och det är en klockren idé!!!

Martha Joy sa...

Flask-kavaj ;P
Er ikke så god i svensk, men jeg syns den ser ut som et forkle. Hva heter det på svensk, da? Förkläde?

Likte godt gymgömma.

Hva med pass-ficka? Den passer på, og brukes på treningspass.

A-K sa...

Träningshjälpredan.

Den är precis vad jag skulle behöva när jag tränar!

Eva S sa...

Förgätmigej!

Fia sa...

Bottle pocket! Ett namn som även funkar när du lanserar smartheten internationellt ;)

Janette Millbom sa...

Du är bara bäst! Jag tycker du ska döpa den till Orka!
Orka som i: gå till gymet så kommer du orka
och
Orka som i: _orka_ hålla på att inte veta var man ska göra hän sina prylar på gymet liksom ;-)
puss

Anonym sa...

H(er)2O
En liten hjälte till vattenflaskan. SMART!!

//Liselotte

Sillen stickar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sillen stickar sa...

FNALLEBALLEN!!!
:-)))

skapasaker sa...

Tror visst fröken jobbat för hårt med sin idé-LPP, hehe.
Du är ju bara BÄST!!!
Och ja, vi har grillat i helgen.

Anonym sa...

Tror ju att du egentligen vill ha ett namn med "gömma" i.... annars är det ju en "Hängbiljett"
Kram
Mia

4U2 sa...

Det var ingen dum idé alls!
Namn? Hum,
- LP
(Lugnt Pass dvs träna utan att undra var du lagt nyckeln m.m. Som LP-skiva, nostalgiskt om man ser tyget, Lugna Puckar")

- EKG
(En Kul Grej!)

-"Håll-i"

Varför inte:
-Pensé
(= förgätmigej)?

:)

Holgis sa...

"Förgätmigej", smart lösning...bättre än ett gummiband runt flaskan för kortet.
/Sara

Jenny sa...

En gymreda som håller ordning medan man tränar!

Unknown sa...

mitt förslag är : träningskompis

ulrikasblogg sa...

"Bra att ha"
Får den heta.
/Ulrika

Camilla sa...

Smart grej!
Jag tycker den ska heta "Gymfrossa"

Sillen stickar sa...

Fiffi & Svettis!

Sillen stickar sa...

eller Fiffis & svettis!

Sillen stickar sa...

Getingmidjan

maijjus sa...

"Räddaren i nöden"

var det första jag tänkte på när jag såg den! Smart idé!!
// maijjus

Inger sa...

Pluntficka :)

Gila sa...

Rolig idé! Har dock sett liknande på designtorget.se